Tuesday, May 4, 2010

Work work work!!!

Hari ini cukup seminggu aku kerja.Esok aku cuti,itu pun bos aku macam tak nak bagi jer cuti tu. Banyak perkara yang telah berlaku,walaupun sebenarnya tak banyak sangat pun...haha ayat agak pening...kat mana aku kerja?Mari kita sama sama lihat

Peta perjalanan


Perjalanan aku bermula dari (A)Gombak ke (B)Bangsar
Terdapat 3 ‘mode of transportation’ untuk sampai ke tempat kerja.Masing-masing ada 'pro' dan 'cons':-

1. Kereta-minyak banyak,traffic congestion, tol dan bayar parking tapi selamat dari hujan basah
2. Motor-cepat 30 minit sahaja tanpa berhenti,mudah, minyak pun RM3 jer pegi balik,tak payah tol,parking percuma tapi cuaca meainkan peranan penting
3. Lrt -cepat 45 minit sahaja,mudah,tamabang pergi balik RM 4.80, boleh naik van tapi selalu kena jalan kaki jer

Perkara yang selalu/penting di buat ketika bekerja:
1.6 p.m-10 p.m (selalu)
2.6 p.m -7 a.m (kadang-kadang)
3.Burger beli kat Carrefour
4.Roti beli kat Carrefour
5.Computer(nak buat kerja)
6.Youtube.com (pengubat kebosanan)
7.Tingkat 10 (tempat lepak-pool,surau,wii nintendo tapi cm dh tak boleh pakai jer wii)
8.Card (identification untuk masuk)

Perkara yang dibenci ketika bekerja:
1.Bosan (tak dapat bukak facebook kena block)
2.Perbualan antara pekerja menggunakan bahasa yang kurang faham(ramai cina la)
3.Tandas (takda paip plak guna tisu saja,nasib baik tak penah berak lagi)





ps.aku selalu pergi kerja naik moto jer lebih cepat murah tapi tadi pergi memang cepat dan basah......hujan di tengah jalan, lebih 4 jam dalam kelencunan,sampai sampai cari toilet dulu kasi perah sikit pakaian....argh tension aku...nasib bek la dah lepas

No comments:

Post a Comment