Friday, June 25, 2010

Cuti Bersama One Piece!!!!!



Sekarang dah cuti dah lepak2 kat rumah......tapi cuti ni aku ader 'mission'.....missionnyer adalah untuk menonton One Piece berulang ulang kali...haha....dh addicted balik plak....dulu aku tgok kat siaran Singapore ngan Indon sebab umah aku anatara paing selatan jadi dapatlah siaran diorang...tapi masa aku tgok One Piece masa sekolah2 tgok kat tv tp skang download saja.....citer ni dh boleh download lama dh tapi aku tak nak tgok pasal macam skang la jadinya 'addicted' sampai tido bila matahari mula malu2 nak naik.

One Piece mengisahkan seorang budak bernama Luffy yang bercita2 untuk menjadi Pirate King...dalam adaventure dia...die kumpulkan kawan2 untuk membantu dia dalam pelayaran....tapi semua rakan2 die ada impian masing2.....oleh kerana itu mereka memerlukan antara satu sama lain....antara kawannya adalah Zoro si Pahlawan Pedang, Ussop si Penembak Tepat, Nami si Penunjuk Arah, Sanji si Tukang Masak, Chopper si Doktor,Robin si Arkeologi,Franky si Tukang Baiki Kapal dan Brook si Pemuzik


Setelah citer ni berjalan...rupa-rupanya Luffy mempunyai latar berlakang kehidupan yang sangat pelik dan menarik...dia bercita-cita untuk menjadi Pirate King, mempunyai seorang abang Ace yang juga seorang lanun dan merupakan ahli Whitebeard yang dikatakan paling hebat di dunia,mempunyai seorang datuk Garp yang berpangkat tinggi di 'Marines',Marine merupakan Pihak Berkuasa di laut, dan mempunyai seorang ayah Dragon seorang revolutionary










No comments:

Post a Comment